About Me

My photo
Ciudad de México, Distrito Federal, Mexico

Sunday, January 31

Olivia Nordenhof - Blog entry from April 15th 2015 (Danish-English Translation)

incidentally, I opened the window today and
thought: here comes summer as from a
mouth, and thought: why did I think that,
what's that supposed to mean, and realized
how the one, whose sickness made extremely
weak, at the entrance of a loved one
into the room opens his mouth without saying anything, 
and she, who has entered into the room and
loves the sick one, thinks: I love
you I love you and there's nothing I can do,
and she looks at the open mouth and she also sees
it closing slowly once again, and it
is really as if summer was coming


ORIGINAL TEXT (http://jegheddermitnavnmedversaler.blogspot.com/)
forøvrigt, jeg åbnede vinduet idag og 
tænkte: så kom sommeren som fra en 
mund, og tænkte: hvorfor tænkte jeg det, 
hvad skal det betyde, og kom så i tanke 
om hvordan den, der er meget svag af 
sygdom, ved en elskets indtræden i 
rummet åbner munden uden at sige noget, 
og hende, der er trådt ind i rummet og 
elsker den syge, hun tænker: jeg elsker 
dig jeg elsker dig og der intet jeg kan gøre, 
og hun ser på den åbne mund og hun ser 
den også lukke sig langsomt igen, og det 
er altså sådan sommeren kommer